Mecburiyet Cesareti

24Mar11

Bazen iki kelime binlerce sayfa kitabı ya da albümlerce fotoğrafı özetler ya işte öyle bir şey “Mecburiyet Cesareti”…

O zamanlar farkında olmasam da ilk kez beş yaşında karşılaşmıştım bu duyguyla. Her çocuk gibi ben de karanlıktan korkuyordum, oysa tuvalete giden yol, karanlık ve köhne koridordan geçiyordu. Kim bilir kaç tür ejderha, vahşi hayvanlar ve bilinmedik yaratıklar beni bekliyordu o yolda. Oysa batılıların değimiyle “doğa beni çağırıyordu”. Büyüklerden yardım istemek şanıma yakışmazdı, iyisi mi tüm tehlikeleri göze alıp karanlığa girmeli, boyumun yetişmediği lambanın düğmesine basmadan tuvalete ulaşmalıydım. Zordu ama başarabilirdim. Beynimden 2 ye 350 oyla aldığım tezkereden sonra yola koyuldum. Gözlerim ya kapalıydı ya da etraf gerçekten çok karanlıktı. Yavaş ama emin adımlarla ilerliyordum. Koridorun ortalarına geldiğimi tahmin ettiğim bir vakitte, kimliği belirsiz bir dev yolumu kesmişti. Artık durumun heyecanına dayanamayan bedenim, bir süredir içinde biriktirdiği fazlalığı, yer çekimine feda ediverdi. Benimkisi bir çeşit nefs-i mudafaaydı sanırım. Kirpiler bir tehlike anında nasıl atıyorsa oklarını ben de çıkartıvermişti zehirli sıvımı. Ayaklarına sıcak sıvının temas ettiği devin, derin kahkahası ve bir anda koridorun aydınlanmasıyla ne olduğunu anlayıvermiştim. Meğer koridorda çarptığım dev; babam ayaklarına bıraktığım ise bir süredir bedenimde misafir ettiğim gizemli sıvıydı. Olsun en azından yarı yola gelebilmiştim, mecbur kalmasam inanın odamdan hiiiç çıkmazdım..

Şimdi büyüdüm. Artık girdiğim karanlık koridorlar daha uzun ve daha belirsiz. Karşılaştığım devler hiç tanıdık değil. Üstelik onlara çarptığımda güleceklerini de hiç sanmıyorum.

Ama öyle ya tuvaletin rahatlığına ulaşmak için koridordan geçmek gerekiyor, yoksa ya oturma odasında oturur ve biriktirdiğin içinde kalır, ya da olduğun yere çıkartıp, pislik içinde yaşarsın.

İşte “Mecburiyet Cesareti” böyle bir şey..

No Responses Yet to “Mecburiyet Cesareti”

  1. Leave a Comment

Leave a Reply

