Susam Sokağı

13Oct06

Nam-ı diğer Sesame Street..

Her ne kadar 80’li yıllarda çıkmış olsa da ( tam tarih : 16.06.1986 ) , yirmili yaşların hemen başındaki insanlar bile onu hatırlar, neden bahsettiğimi biliyorsunuz, Susam Sokağı !

Gün güneşli, insanlar neşeli,
Sen de katıl bize, verelim elele,
Sev dünyayı,
Açılır her kapı,
İşte susam sokağı

Bu sözlerle başlardı favori programımız, içinizden mırıldanır gibisiniz, evet evet çekinmeyin. Onu herkes severdi ! Utanmaya luzüm yok, Edi, Büdü, Kurabiye Canavarı, Minik Kuş.. Bi saniye ! Biri Minik Kuş mu dedi?

Altınıza ilk .ıçtığınız an !

Soruyorum sizlere dostlar, solda görmüş olduğunuz yaratık, 2 metreyi aşan boyu, Türk versiyonundaki o ince feminen sesi ve salaklıklarıyla sizce de korkunç değil mi ?

Düşünün gece uyuyorsunuz ve ipince, piskopat bir ses sizi uyandırmaya çalışıyor, gözlerinizi hafifçe açarken karşınızda onu görüyorsunuz…

Minik Kuuuuşşş !

Nasıl bir boyut anlayışına göre minik olduğu tartışıladursun, 80’li yıllarda çocuk olan bir çok yetişkinin hala altına etmesine sebep açmıştır, bu yaratık. Bu arada belirtmeden geçemeyeceğim, orijinal versiyonunda sarı renkli olan ve “big bird” yani “büyük kuş” ismiyle geçen bu zebani yaratık, Türkçe’ye hangi mantıkla, “minik kuş” olarak çevrilmiştir, anlamak mümkün değil.

Açıkcası ben hala bu yaratığı sokakta görsem, vallaha da billaha da tırsarım… Ama bakınız bir Edi’ye, bir Büdü’ye, herhangi bir devlet dairesinde karşılaşabileceğiniz, sizden bizden, zat-ı muhterem şahıslar, bu insanlara destek verilsin, eyvallah, lakin bu minik kuştan ben şikayetçiyim arkadaşlar…

Bu arada Minik Kuş’un olayı da Wikipedia‘dan öğrendiğimiz kadarıyla şöyle gerçekleştiriliyormuş. Tercihen, uzun boylu bir dayımız, gagayı da koluyla uzanarak canlandırıyor, ve böylece azman görüntümüz tamamlanıyor..

Son olarak cümlelerimi ” Minik Kuş, Allah belanı versin! ” diye sonlandırırken, aşağıdaki linkten Susam Sokağı’nın TRT’deki jeneriğini izleyebileceğinizi belirtir, gözlerinizden öperim.. Susam Sokağı’na dair kafanızdan geçen birşeyler varsa lütfen yorumlara ekleyiniz.

Susam Sokağı Jenerik : http://www.youtube.com/watch?v=CkGl9QXgIcU

NOT: Nasıl da koşuyor sıpalar 🙂


Advertisements


2 Responses to “Susam Sokağı”

  1. 1 Fatma and Kevin

    Merhaba Gökhan,
    Bloguma ziyaretin ve Türkçem hakkındaki güzel sözlerin için teşekkürler. Arada bir ziyaret edeceklerim arasındasın bundan sonra…
    Cheers!
    Fatma.

  2. 2 cyberadige

    “Tırtıllar asla asla asla kahverengi bot giymezler” dışında dillere dolanan diğer efsane şarkısı “Dağdan gelir bir kız döne döne…” şarkısının da orjinal sözlerinde “A girl comes around the mountains” deniyormuş, artık minik kuş olayındaki gibi bir hatayla çevirmen arkadaşımız around’u round olarak mı anladı yoksa kafiye uydurmak için mi böyle bir şey yaptı bilemeyeceğim ama ben bunu öğrendiğimde çocukluğuma dair bir şeylerin yıkıldığını hissetmedim değil…


Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s